ژورنالیسم حرفه‌ای به سبک BBC !!

سایت BBC فارسی – همین امروز-اولین سالگرد کودتای انتخاباتی:

آیا در انتخابات سال گذشته ایران تقلب شد؟

یک سال بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، سوال بسیاری هنوز این است: آیا در این انتخابات تقلب شد و اگر شد چقدر؟

——————————————————————————————————-

خب احمق‌جون حتما یک اتفاقی افتاد که برای اولین بار توی تاریخ این مملکت در یک حرکت خودجوش سه‌میلیون نفر به خیابون اومدند برای اعتراض و  توی مملکت ما تنها اتفاقی که می‌تونه باعث چنین اعتراض‌هایی بشه معمولا تقلب گسترده در انتخابات یا به عبارت بهتر کودتای انتخاباتی نامیده می‌شه. حالا شما توی اروپا ممکنه  انتخابات دموکراتیک حسابش کنید. خب حساب کنید. چیکارتون کنیم؟

درباره‌ی میزان تقلب هم اگه اینقدر گیج بودید که توی این یک سال مطلع نشدید به استحضار می‌رساند که ناقابل حدود چهل میلیون رای ملت جابجا شد یا به عبارت بهتربه طور کلی نادیده گرفته‌شد.

از نظر معیارهای ژورنالیسم حرفه‌ای شما موثق نیست؟ به همین علت هنوز با دیده‌ی تردید نگاه می‌کنید به خواسته‌ی اکثریت یک ملت؟  خب به ت…مم که موثق نیست. چیکارتون کنیم؟ یا معیارهای شما مشکل دارند یا اکثریت ملت ما. والله!

——————————————————–

بعضی وقت‌ها این‌جور ژست‌ ژورنالیست حرفه‌ای گرفتن این رسانه‌های به ظاهر بی‌طرف خیلی توی ذوق می‌زنه.

یادمه پارسال یکی دو روز بعد از انتخابات، توی یکی از میزگردهای بی‌بی‌سی صادق صبا حرف از فراجناحی بودن خا*منه*ای می‌زد و اینکه حرفش فصل‌الخطابه و این آقای فصل‌الخطاب توی نمازجمعه‌ی بعدی آنچنان بر ضد ملت موضع‌گیری کرد و طرف محمود را گرفت که توی تظاهرات بعدی بیشتر شعارها متوجه خودش شد.

برچسب‌ها:

بیان دیدگاه